Frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt am Main, Duitsland van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Frankfurt

Door: Alan

22 Augustus 2023 | Duitsland, Frankfurt am Main

Om 7 uur ging de wekker. Even wat eten, even opruimen en de laatste spullen inpakken. We zijn klaar om te vertrekken en hebben ineens problemen met de deur van het appartement. Het wil niet dichtgaan! Nader onderzoek laat zien dat de onderste scharnier helemaal ontwricht is.

Toen wij vrijdag aankwamen stond de deur al open; had dat daar misschien iets mee te maken? Wel opvallend dat we daar verder geen last van hebben gehad. Voor vertrek hebben we de eigenaar bericht gestuurd dat we de deur niet meer dicht kregen. De enige reactie daarop was "oke". Ik vindt het vreemd!

We liepen naar het station en vonden met gemak het juiste perron, wagen en zitplaatsen. We nemen plaats en bereiden ons voor op een ritje van ruim zes uur. We raken in gesprek met twee Britse jongens die aan de laatste rit bezig zijn van een reis vergelijkbaar met die van ons.

De uitzichten onderweg zijn, zoals ik me herinner van vroeger, heel mooi. Zwaar beboste heuvels, bossen, heel veel groen met mooie dorpen en rivieren. Ook veel landbouwgrond, inclusief wijnbouw, en ook vele weiden vol met zonnepanelen.

Uiteindelijk wordt die ruim 6 uur rit een kleine 8 uur. 52 minuten vertraging; is dit de Duitse efficiëntie waar we zoveel over horen??

Eindelijk een station waarbij de toeristen informatie makkelijk te vinden is! We krijgen een stratenplan mee en ze laat zien waar het hotel is. We gaan heel even bijkomen en gauw wat eten/drinken zoeken.

Als we de deur uitgaan komen we er snel achter dat we in een buurt zitten met heel veel daklozen en junks. De straat is er vol mee in verschillende staten van aanwezigheid. Een troosteloze omgeving. We lopen door en nemen een afslag waarbij we gelijk in de rosse buurt zitten. Een gemêleerde gezelschap, onze buren hier!

We gaan bij Frittenwerk wat eten en dan op zoek naar French Benton bar in Lume boutique hotel waar Riek weer kaarten heeft bemachtigd voor een Comedy avond. Vanaf buiten zag het er al erg chic uit. Van binnen nog even zo. We mogen plaats nemen en krijgen een menu/drankkaart. Er staat geen bier op!!! Ik zie er whiskey op staan @ €20 dus vrees dat ik vanavond aan de cola zit! Toen de ober terug kwam zei hij, desgevraagd, dat ze toch bier hebben. De avond is gered!

Nou ja, gered.... Het waren weer veel buitenlanders: Indiërs, een Amerikaan, en Fillipino, een Afghan enzo. Het was niet geweldig. Eerst door de comedians zelf, maar ook zeker door een moeilijk te bewegen Duitse publiek. Laten we het houden op een leerzame avond. Het einde was trouwens wel op niveau. Ik had het niet willen missen.

Na afloop hebben we afgerekend en gingen we verder kijken. We komen terecht bij een Brewdog cafe. Wat gedronken en verder gekeken. Uiteindelijk bij een niet bijzonder cafe terecht gekomen waar er veel bedelaars voorbij kwamen. Eerst wel wat muntjes gegeven, maar de laatste meegenomen naar de kebab winkel aan de overkant waar ze wat eten mocht bestellen.

Toen zijn we naar het hotel gegaan en was er weer een dag voorbij.

Vandaag 6km gelopen.