Dag 1 Brussel - Reisverslag uit Brussel, België van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Dag 1 Brussel - Reisverslag uit Brussel, België van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Dag 1 Brussel

Door: Riek

Blijf op de hoogte en volg

29 Augustus 2023 | België, Brussel

Vanmorgen om 8 uur op. Naar de Lidl, die 30 stappen bij oma vandaan is, om broodjes voor onderweg te kopen. Natuurlijk nog lekkere zoutjes meegekregen, dat is inmiddels een gewoonte. Taxi bestelt en om 10 uur vertrekken we, na uitgebreid afscheid van oma.

In Engeland kunnen ze op de stations geen QR codes lezen, dus mogen we overal zo doorlopen! Overstappen bij Londen bridge, deze keer ondergronds. Alan heeft dit ook nog nooit gezien.

Is mooi gedaan met bogen van leuk metselwerk.

Dan met de metro naar Pancras op naar de eurostar. Daar staat een vette rij. Alan maakt een vreemde beweging met zijn koffer, daardoor denkt een medewerker dat hij mindervalide is en mogen we uit de rij gelijk naar de lopende band!! Deze keer kom ik zondermeer met mijn herdersmesje door de check, op de heen reis werd mijn lievelings mesje herkend door de scanner en volgde er overleg of ik het mee mocht nemen. Niet dat de voorrang wat opschiet, vervolgens staan we een half uur voor de Franse douane. Ook de hal is afgeladen met wachtenden. De eurostar naar Parijs is instapklaar, dus vertrekt de helft van de wachtenden en is er een zitwachtplekje voor ons. Als wij mogen instappen zijn 2 van de 4 rolbanen buiten werking, dus weer in de rij. Onze wagen is snel gevonden en de stoelen ook. De trein zit vol. Zonder oponthoud zijn we 2 uur later in Brussel midi. Het is inmiddels wel 3 uur later op de klok. En dan een gok welke uitgang we moeten hebben en vervolgens welke richting op. Mijn mobiele data schijnen hier niet te werken, kreeg ook al geen WiFi in de eurostar. In het hostel doet dat 't gelukkig wel. We hebben een rolstoelvriendelijke kamer, dus groot met enorme douche met zitje. Hostel Breugel ligt op 8 min. van 't station en dicht bij 't centrum. Inmiddels via Hollands Nieuwe ontdekt dat ik roaming uit en weer aan moet zetten, vervolgens op vliegtuigmodus en weer uit en dan opnieuw opstarten, met resultaat. Een mens is nooit te oud om te leren, zullen we maar zeggen. We wandelen naar Wolf en komen onderweg op de Groote Markt. Erg indrukwekkend, zelfs na alles wat we gezien hebben. Wel teveel goud naar mijn smaak. Wolf is een foodhall met brouwerij. Ik geniet van een heerlijke poké bowl, Alan wat minder van zijn fish and chips. Ze hebben lekker bier. Ik hou niet van de meeste Belgische bieren, ik vind ze te zoet.

Daarna nog klimmen naar een pleintje waar we een biertje drinken.. Niet lekker, dus Alan ontfermt zich erover. En nog een heel klein cafeetje bezocht. Daar werden we door een Frans sprekend meisje bevraagd over een gelukkige relatie, zij had problemen met haar vriend. Ik geloof niet dat wij haar hebben kunnen helpen. Inmiddels ben ik alweer af en slaap om 23 uur.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2023

nabeschouwing

31 Augustus 2023

De laatste treindag

30 Augustus 2023

Brussel dag 2

29 Augustus 2023

Dag 1 Brussel

28 Augustus 2023

Dartford, dag 5

Actief sinds 19 Juli 2023
Verslag gelezen: 29
Totaal aantal bezoekers 979

Voorgaande reizen:

18 Juli 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: