Dag 4 Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Dag 4 Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Dag 4 Wenen

Door: Riek

Blijf op de hoogte en volg

21 Augustus 2023 | Oostenrijk, Wenen

Vandaag belooft het 36 graden te worden, dus besluiten we in de buurt te blijven. Om de hoek is een grote boeren markt. Prachtig uitgestalde groenten en fruit, het is dan ook druk. Cantharellen voor 14 euro per kilo ! Helaas kan ik niks kopen, maar zou het zeker doen als ik hier woonde.

Dan bezoeken we de ijssalon waar het gisteravond rijen dik stond. Ik neem een coupe guave mango met kiwisaus. Alan stracciatella, dat is hier vanille ijs met chocolade hagelslag. Heerlijk. Bio stokbrood gekocht bij een kraampje. Daarna nog naar 3 winkels voor Alans kabeltje :) Nee ze hadden het niet... Er zitten minstens 15 doner kebab zaken vlak bij elkaar, maar bij Ferhat doner staat zelfs in de brandende zon een rij wachtenden, moet wel bijzonder zijn. Ze maken alles zelf, ook het brood.

Bij de Lidl nog wat koek en zoutjes voor morgen in de trein gekocht. Toen snel naar huis om niks te doen, inmiddels zeker 36 graden. Ook binnen is 't heet. Dus maar weer douchen, wat hier opletten betekend want het water stroomt niet erg vlot weg, gisteren had ik van de badkamer een zwembad gemaakt. Met een mes het rooster eraf gehaald, en alles goed schoongemaakt, toen liep het water wel goed weg. Rugzak inpakken gaat zeer moeizaam. Eten koken ook niet van harte, maar gelukt. (Met 1 pan en een ieniemienie koekenpan)

Om 19 uur de deur uit om met tram D naar het Billroth Haus voor een klassiek concert, dans en opera te gaan. Het was bijzonder. Jammer dat de airco niet aanstond, die airco werd zowel door de kaartverkoper als in de brochure speciaal vermeld. Had dus bijna mijn vest meegenomen, de brochure dan maar als waaier gebruikt.

Leuk dat er mensen op af komen die normaal nooit naar zoiets zouden gaan.

Op de terugweg nog een biertje bij Drunken Mama.

Om 12 uur rol ik weer om , morgen vroeg op.

Gelopen: 9 km, geldt voor 27km bij deze temperatuur.

Wat mij opviel in Wenen:

Er staan overal sigaretten automaten.

Aan de prullenbakken zit een grote sigaret waar je je peuk in kunt gooien.

Aan lantaarnpalen hangen plastic mappen met hetzij kranten hetzij blaadjes, met daarboven een bakje waarop de prijs en waarin je het geld kunt gooien. (vlg mij zou dat in Amsterdam nog geen uur hangen)

De wijk waar wij verbleven is multicultureel met een geweldige "bazaar", oosterse markt.

Er zijn enorm veel kleine eettentjes maar weinig echte cafes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2023

nabeschouwing

31 Augustus 2023

De laatste treindag

30 Augustus 2023

Brussel dag 2

29 Augustus 2023

Dag 1 Brussel

28 Augustus 2023

Dartford, dag 5

Actief sinds 19 Juli 2023
Verslag gelezen: 27
Totaal aantal bezoekers 994

Voorgaande reizen:

18 Juli 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: