Dartford, dag 5 - Reisverslag uit Dartford, Verenigd Koninkrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Dartford, dag 5 - Reisverslag uit Dartford, Verenigd Koninkrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Dartford, dag 5

Door: Alan

28 Augustus 2023 | Verenigd Koninkrijk, Dartford

Lekker geslapen dus ook lekker uitgeslapen. Een geslaagde poging tot douchen en even gezellig kletsen onder genot van een bakkie. We gingen met ma op stap naar een deel van Dartford waar ze wel ooit geweest is, maar wat er nu heel anders uit ziet. Ze herkende het gebouw wel, maar de omgeving niet.

Ik had naar een andere plek willen gaan, wat volgens mij, helemaal nieuw voor haar zou zijn, maar ze vond het te ver. Dan maar even wat foto's voor haar opzoeken een andere keer.

We gingen wat eten bij de Wimpy. Wist je dat ze ook sigaretten in de burgers hebben?

Voldaan, liepen we naar huis. Onderweg nog naar de winkel om een paar boodschappen te doen zodat ma dat niet hoeft te doen als we weg zijn.

Later in de middag gingen Riek en ik nog wat boodschappen doen. Riek wilde in de goede-doelen winkels kijken maar die waren al dicht. Het is tenslotte een vrije dag hier voor iedereen, ondanks dat de meeste winkels open waren.

We gingen nog aan de wandel en werden aangehouden door een flat earther. Hij was in staat om een goede argument neer te zetten, maar feit blijft dat hij gek is......

Nog langs het gebied dat ma vanochtend niet haalde, en we kwamen uit bij het station. Vandaar gingen we naar The Stage Door, een kroeg die zijn 200 jarig bestaan vierde. De kastelein stond buiten bij de bbq, en er was ook een kleine markt aanwezig. s'Avonds zou er live muziek zijn.

Weer thuis hebben we wat gegeten en de avond gezellig afgesloten met een potje kaarten.

Morgen gaan we weer op stap, maar ik heb er een beetje moeite mee om deze laatste dagen te zien als onderdeel van de gehele reis. Hier, thuis met ma, is een veel te vertrouwde omgeving om daaraan te koppelen, en het roept totaal andere gevoelens op dan de afgelopen weken. Toch ben ik heel blij dat we het konden meenemen in deze periode, al is het alleen om te kunnen zien dat het goed met haar gaat. Morgen dus gerustgesteld op naar Brussel.

• 29 Augustus 2023 - 10:38

Gerard Nijenhuis:

Hallo Riek en Alan,

Ik heb jullie reis door Europa steeds gevolgd.

Ik ben totaal overweldigd door de vele ervaringen die jullie hebben doorgegeven, de vele bezoeken aan alle mooie en minder mooie

gebouwen en wijken van al die steden, die jullie bezocht hebben. De vele kroegen, waar jullie een welverdiende pint konden nemen na de vele kilometers lopen en slenteren. De comedyvoorstellimgen, niet te vergeten en de toestanden met het zoeken naar treinen en stations. O,ja en de puzzels elke dag!

En jullie persoonlijke en vaak rake ontboezemingen over dat alles.

Ik kom daarom nu pas toe aan een reactie.

Bedankt dat jullie ons hebben laten meegenieten van dit alles door elke dag weer een verslag te maken. Chapeau!

En nu de laatste dagen bij mom in Dartford.

Mooie afsluiting voordat jullie Brussel nog even onveilig gaan maken. We horen nog graag daarover

En voor nu: hartelojke groet,

Gerard

• 29 Augustus 2023 - 14:06