Wenen, dag 3 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Wenen, dag 3 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Wenen, dag 3

Door: Alan

20 Augustus 2023 | Oostenrijk, Wenen

Het is zondag, en we lopen weer naar de 30 graden. Ook de nachten hier zijn erg warm. Echt goed doorslapen doen we niet. Het zijn onrustige nachten, maar, ach, we zijn op vakantie, en kou wil je toch niet.

Een eitje gekookt, een wasje gedraaid en opgehangen (bijna al droog voordat het hangt!), en we zijn klaar om weer op stap te gaan.

Zoals Riek vertelde, zijn we heel wat mooie plekken voorbij getramd gisteren, dus willen we daar nog even gaan kijken.

We lopen richting centraal station, onderweg wat OV kaartjes gescoord en achter het station weer tram D gepakt en meegereden naar Schuttentor. Daar uitgestapt begonnen we terug te lopen langs de vele mooie gebouwen en beelden. We komen langs de Universiteit, een paar prachtige kerken, Raadhuis, Parlement, Stads Opera, Schlos Belvedere; te veel om allemaal op te noemen. Het is inderdaad, qua bouwwerken een prachtige stad, misschien wel iets te! Onderweg weer wat kaartjes bemachtigd voor een evenement morgen, maar dat hoor je morgen wel. Ook gestopt voor een bakkie, in wat bleek een noedel restaurant te zijn. Hun zwarte thee is anders dan mijn idee van zwarte thee, maar was goed te drinken.

Wat we hier ook regelmatig zien is een weegschaal op straat. Voor 20ct mag je daar gebruik van maken!

Toen wat verder gelopen en uiteindelijk de D tram weer gepakt richting thuis. Het is zondag, en eigenlijk zijn alle winkels dicht, alleen terassen en eet-zaken zijn open. We zochten een plek om een biertje te doen, maar in deze wijk zijn de opties beperkt ( ik was vanochtend trouwens verbaasd dat ik kerkklokken heb gehoord!). We komen bij een Ierse pub terecht waar we van vocht en schaduw genieten alvorens thuis weer even bij te komen.

Na een paar uur gingen we weer de deur uit. Eigenlijk om eten te zoeken, maar deze hitte is niet echt eet weer, dus een kleinigheid zou voldoen. We verkennen de buurt wat verder een komen een ijszaak tegen waar er echt 50 man in de rij staan om geholpen te worden. Stiekem iets bijzonders erbij gedaan? Ik zou het niet weten.

Uiteindelijk even snel bij de Mac, nog een biertje bij de Ier ( Dronken mama, volgens de bon!) en dan weer naar huis.

Vandaag toch nog 10 km gelopen.