Dag 2 Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Dag 2 Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Dag 2 Wenen

Door: Riek

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2023 | Oostenrijk, Wenen

Het gaat erg heet worden in Wenen, vandaag 32 graden , wat meestal gevoel 35 is, niet mijn favoriete temperatuur.

Eerst nog wat boodschappen bij de Billa (!) Ben van plan 2 x te koken , om wat gezonder te eten.

We moeten natuurlijk naar een printshop voor onze wekelijkse cryptogram uit de Volkskrant. Er moet er 1 in de buurt van het station zijn, na enige omzwervingen gevonden in het station, waar een enorm winkelcentrum is. Daarna de tram naar het huis van Hundertwasser. Dat is mijn enige wens voor Wenen en al jaren op mijn verlanglijstje. Ooit, doordat de trein bleef steken op Rotterdam cs, naar een tentoonstelling van hem geweest. Vanaf toen een groot bewonderaar. En ik werd niet teleurgesteld. Wat een kleuren, wat een vormen, een mens wordt daar blij van. Ons volgende doel was de Prater, Alan was daar 100 jaar geleden ooit in geweest. Het staat in een enorm pretpark wat er toen ook al geweest moest zijn, maar dat herinnert Alan zich niet. Het is een mengeling tussen kermis en de Efteling.

Terug met de metro en nog even terras. Ik slaap een uur , kook eten en dan weer naar de tram voor.....een comedy avond !

Het café Votiv, waar de comedy avond is, ligt aan de andere kant van de stad. We passeren regeringsgebouwen en ambassades. Ook nog prachtige gebouwen, de moeite om overdag nog eens terug te gaan.

Terwijl ik het heel jammer vind dat in Boedapest waarschijnlijk heel veel verloren gaat, ben ik in Wenen op zoek naar iets van verval. Alles is zo strak in de verf, perfect gerestaureerd dat het erg kil bij mij overkomt.

De comedy avond vond plaats in een zaaltje van een groot cafe restaurant, zowel voor het podium als achter het podium waren zitplaatsen. Bijzonder waar zowel de comedians als de bezoekers vandaan komen : Albanië, Spanje, Brazilië , Hongarije, Amerika, Oostenrijk, Afghanistan, Ierland en wij.

Het was meer dan we verwachten, heerlijk om te lachen!!

Terug weer een half uur in de tram, nog kijken in de grote winkelstraat, en dan gewoon naar huis om een biertje te drinken.

Gelopen : 11 km

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Wenen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 September 2023

nabeschouwing

31 Augustus 2023

De laatste treindag

30 Augustus 2023

Brussel dag 2

29 Augustus 2023

Dag 1 Brussel

28 Augustus 2023

Dartford, dag 5

Actief sinds 19 Juli 2023
Verslag gelezen: 25
Totaal aantal bezoekers 994

Voorgaande reizen:

18 Juli 2023 - 31 December 2023

Mijn eerste reis

Landen bezocht: