Dag Boedapest, hallo Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Dag Boedapest, hallo Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Dag Boedapest, hallo Wenen

Door: Alan

17 Augustus 2023 | Oostenrijk, Wenen

Onze laatste dag in Boedapest heeft ook nog 9,5 km opgeleverd. We hebben allebei moee benen!

We moeten ons reis beginnen met de metro. Ik vind het geweldig dat we als 65 ers gratis mogen reizen. Eergisteren was er 3x controle, maar we mochten zo doorlopen. Zien we er echt zo oud uit? (Zou mij een zorg zijn!)

Op tijd opgestaan en al het nodige ingepakt, opgeruimd en schoongemaakt. Een loopje van 10 minuten naar de metro, heel diep in de metro, één keer overstappen, en ruim op tijd voor de trein. We blijven beneden bij het Vertrek bord tot onze trein aangekondigd wordt. Er zijn meerdere treinen voor ons met een flinke vertraging. Die van ons komt met 5 minuten vertraging aan. De reis duurt iets minder dan 2,5 uur. Onderweg zien we verschillende landschappen; weidse velden, bossen, veel zonnebloemen in Hongarije en mais in Oostenrijk (volgens Riek). Ook in Oostenrijk veel windmolens.

Aangekomen bij het station zoeken we, met de nodige moeite, ons nieuw adres. Een mooi maar erg steriel wit appartement.

We richten ons in, doen een bakkie en dan uit voor de boodschappen. Het is een erg "halal" wijk waar we zitten, heel veel kleurrijke buitenlandse types en een hoge hoofddoek gehalte.

Boodschappen naar huis brengen, nog een bakkie doen en dan richting centrum om bij de VVV een kaart te bemachtigen. Het is een loopje van dik driekwartier dus het wordt weer de metro. Hier mogen we ook met korting wegens ons anciënniteit!

We moesten de metro nemen want het was bijna sluitingstijd.

We hebben een kaart en kunnen gerust verder. Eerst een biertje doen en een eerste verkenning van de stad inclusief een rondje van het mooie kathedraal. Het was daar onvoorstelbaar druk (zal op andere dagen ook niet anders zijn), dus niet te lang blijven hangen. Met de metro terug naar onze wijk en bij de Caktus belachelijk veel gegeten!

Na afloop huiswaarts om tot rust te komen.

Morgen een drukke dag.

Vandaag 9km gelopen.

• 18 Augustus 2023 - 18:03

Sam Fish:

Oh Wenen, lijkt me mooi! Praag ook trouwens. Heerlijk om zo mee te kunnen genieten met jullie!

Groetjes uit Spakenburg!