Boedapest dag 2 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Boedapest dag 2 - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Boedapest dag 2

Door: Alan

14 Augustus 2023 | Hongarije, Boedapest

Ondanks de weinig inspanningen van gisteren (maar 3 km gelopen) lekker uitgeslapen. We hebben eigenlijk weinig van de stad meegekregen gisteren dus worden we in een onbekende wereld wakker. De bedoeling is om bij de VVV langs te gaan om een stratenplan te bemachtigen en bevestigen dat wij als 65 ers gratis met de OV mogen. Dat is ook zo.

Het is heerlijk weer (36 graden) en we gaan aan de wandel. We steken de Donau over en staan te kijken naar de prachtige bouwwerken om ons heen. Geweldig mooi, terwijl in onze wijk en om het station zowat alles vergane glorie is. Zeker wel mooi geweest, maar een gebrek aan onderhoud.....

We komen langs een gebouw waarvan je zou zeggen dat het een station is/was, maar nu blijkt het een Spar supermarkt te zijn met meer winkels op een hogere verdieping.

We lopen verder en steken de Donau nog een keer over. Van deze brug is het eiland Margarita te bereiken waar t/m morgen het Sziget festival plaatsvindt. Voor €105 voor een dagkaart is de beslissing om er morgen niet bij te zijn snel gemaakt.

We nemen wat te drinken om even uit de zon te zijn; Riek heeft het er een beetje moeilijk mee. Daarna een biertje bij Cheers (zie gisteren) alvorens thuis een beetje uit te rusten.

Later op de avond gaan we naar de Pointer pub om te eten. Lang geleden dat we 11000 uitgegeven hebben aan eten! Ik had ergens gelezen dat er soms wel en soms niet een service charge inbegrepen is in de rekening. Altijd even checken! Hier was dat wel zo.

De avond eindigen we met nog een biertje bij Cheers.

Vandaag toch nog 11,5 km gelopen.