Dag 1 Boedapest - Reisverslag uit Krakau, Polen van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Dag 1 Boedapest - Reisverslag uit Krakau, Polen van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Dag 1 Boedapest

Door: Riek

13 Augustus 2023 | Polen, Krakau

De wekker gaat om 8 uur. Broodjes smeren, thermosflessen vullen, afwas en de laatste spullen inpakken. Om 10 uur moeten we uit 't appartement en om 10.40 gaat de trein. Het is 5 minuten lopen, dus ruim op tijd om uit te vinden waar we op het juiste perron moeten zijn. We vinden het juiste perron maar nergens een indeling van de wagons, reserveren was verplicht. De trein komt ruim op tijd, dus tijd genoeg om de juiste te vinden. Helaas zitten er achter ons 4 Amerikaanse jongens, ze zijn zeer luidruchtig aanwezig. Hoop dat dat geen 9 uur gaat duren. Gelukkig werden ze na een paar uur moe. We rijden door bos en graan-- en maisvelden. Volgens mijn telefoon passeren we de grens met Tsjechië, Oostenrijk, Slowakije en Hongarije. Weet niet of Oostenrijk wel klopt. We rijden langs veel kleine stationnetjes waar op het perron de stationschef in vol ornaat en in de houding naar de voorbijrijdende trein staat te kijken. Een belangrijke taak, in ieder geval niet vermoeiend. Na ruim 9 uur komen we om 19.50 aan. Ons appartement is vlak bij het station en we lopen in 1 x goed. Naast een Thaise massagesalon! Het gebouw is net zoals in Krakau, alleen een beetje slecht onderhouden. Voordeur met code, dan in een hal met lift naar boven en deur naar een binnenplaats waar dan weer andere gebouwen aan liggen. We mogen met de lift naar de eerste etage. Na de sleutelbos uit de sleutelkluis te hebben gehaald moet eerst een ijzeren hek geopend en daarna een met ijzerwerk versterkte deur. We hebben een kamer met best groot balkon, keukentje in de gang en badkamer met wasmachine. In de IKEA kast staat zowaar een droogrek. Na het uitpakken, boodschappen doen in de 24/7 winkel, waar 't erg druk is. Op de terugweg een blokje om en aangelegd bij "Cheers", een klein café met straatterras tot 22.30u, dan komt iedereen naar binnen. Thuis nog wat eten en dan heerlijk slapen na een lange dag.

• 14 Augustus 2023 - 15:13

JW:

Veel plezier in Boedapest! Gaan jullie naar 1 van de badhuizen?