Onderweg naar Brussel en Londen - Reisverslag uit Dartford, Verenigd Koninkrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu Onderweg naar Brussel en Londen - Reisverslag uit Dartford, Verenigd Koninkrijk van 38dagentreinen - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Brussel en Londen

Door: Alan

24 Augustus 2023 | Verenigd Koninkrijk, Dartford

De wekker ging vanochtend niet af, maar gelukkig waren we al wakker. Even snel de laatste nodige dingen gedaan en op naar het station.

Onze trein stond al klaar en we hadden ons zo geïnstalleerd. We vertrokken ook precies op tijd. Het bord liet zien dat we met 277 kpu voortdenderden. De enge verhalen over de DB leken volledig ongegrond.

En toen..... Toen kregen we te horen dat wegens een technische storing, deze trein niet verder zou rijden dan Koln.

In Koln moesten we uitstappen en wachten op nader informatie. Onze trein zou met 20 minuten vertraging verder gaan. Toen, onze trein zou met 35 minuten vertraging verder gaan. Toen, was onze trein gecancelled.

We mochten met de trein van 11.42u. Wel 2 uur later. Ziet er niet goed uit voor onze Eurostar reservering!

Na lang in de rij te hebben gestaan bij de informatie, te horen gekregen dat we wel met de Achen trein kunnen, ( die van ons maar 2 uur later) en na lang in de rij te hebben gestaan bij de ticket balie, krijgen we ook nog een brief voor de Eurostar balie in Brussel. Hopelijk kunnen we daarmee een andere trein pakken.

Ondertussen wel een foto van de dom-waar-ik-niet-had-moeten-zijn kunnen maken.

Wat duurt anderhalf uur lang in een trein station!

Toen de Achen trein aankwam was het, zoals te verwachten was, heel erg druk op het perron. De bedoeling was om alle passagiers van de gecancelde trein in een ander trein te stoppen die toch al druk was. Veel mensen moesten dus in de gang blijven staan, en als je ziet hoe groot sommige koffers zijn tegenwoordig, was het net een stormbaan als je er langs moest (voor de wc, bijvoorbeeld).

We waren binnen en hadden allebei een zitplaats. We moesten nog 2 uur maar na een paar haltes was er wat meer ruimte. Rond kwart voor 2 kwamen we aan en liepen we naar de Eurostar balie. Ons verhaal hadden ze wel vaker gehoord (vandaag), dus werden kaarten uitgeprint en mochten we met de eerst volgende trein mee, over een uur.

Op dit moment is het kwart over 2 en we denderen voort met 290 kpu in de Eurostar en ik hoop niet dat er zo een Duitse stem te horen is over de luidsprekers!

Aangekomen in St. Pancras vochten we een weg naar de metro voor verbinding met London Bridge station waar we in de (verkeerde, maar geen probleem,) trein stapten naar Dartford. Inmiddels regent het, maar niet erg. London Bridge station gebruikte ik vroeger toen ik bij BT werkte maar het leek in de verste verte niet op wat ik toen kende. Een totale facelift zorgde ervoor dat ik niets meer wist te vinden. We moesten ook langs The Shard om het te bereiken, en het gebouw waar ik gewerkt heb blijkt nu een hotel te zijn!

Bij aankomst in Dartford begon het te regenen, dus gauw naar binnen om wat te eten.

Even later, voorzien van een bosje bloemen, vond er weer een heerlijke reünie plaats met ma.

We hebben weer met z'n drieën verhaaltjes verteld en goed gelachen. Goed om ma zo geanimeerd te zien.

Ma ging naar bed, wij niet veel later. Het was een lange dag.

Vandaag toch nog 5 km gelopen.

• 24 Augustus 2023 - 21:27

Sam Fish: